Херсон на порозі «розумного транспорту» та електронного квитка

Міська влада нарешті серйозно взялася за комплексне зміна системи роботи пасажирського транспорту в Херсоні.

Крім 50 нових тролейбусів, обговорення покупки яких вчора сколихнуло городян, виконком планує впроваджувати єдину інтегровану інтелектуальну транспортну систему. В рамках її роботи в Херсоні почнуть підключення систем автоматичного обліку проїзду і диспетчерського управління громадським транспортом. Це питання обговорювали на спеціально створеній робочій групі, до якої увійшли представники міської влади, перевізників та громадських активістів (останні вже кілька років домагаються змін в сфері пасажирських перевезень в Херсоні).

За словами секретаря робочої групи, голови громадської організації «Імпульс Херсонщини» і доцента кафедри економіки ХНТУ, Дмитра Карлюки, інтелектуальна транспортна система дозволить отримувати всі необхідні дані для поліпшення транспортної сфери Херсона. Це і щохвилинний контроль графіків роботи від перевізників, і облік перевезених пасажирів (у тому числі, кількість пільговиків і «платних»), і підвищення безпеки проїзду. Отримання такого масиву інформації також дозволить поміняти нарешті застарілу транспортну мережу, яка протягом останніх двадцяти років багато разів трансформувалася в залежності від «хотелок» того чи іншого перевізника.

У свою чергу, для херсонців інтелектуальна транспортна система означає впровадження нарешті автоматичної системи обліку оплати проїзду (АСУОП), куди входить в тому числі і електронний квиток. Крім контролю пасажиропотоку буквально до однієї людини, та використання диференційованих тарифів, це нововведення допоможе нарешті розвантажити водіїв транспортних засобів і дасть їм зосередитися на своїй прямій роботі – розвезення городян.

Не залишилися осторонь і дачники, які кожен сезон на катерах відправляються на свої ділянки навколо Дніпра. За словами глави Робочої групи та першого заступника мера Ігоря Козакова,

“Перед нами, чи не єдиним містом в Україні, коштує такий виклик – порахувати кількість дачників. На тому березі знаходиться близько 35 тисяч домоволодінь, а в минулому році ми витратили на роботу теплоходів близько 7,7 млн гривень. Нам необхідно конкретизувати кількість осіб , які користуються послугами катерів “.

Також члени Робочої групи обговорили систему диспетчеризації і моніторингу транспорту. Постійний контроль за графіками роботи перевізників дозволить нарешті Управлінню транспорту пред’являти претензії за невипуск на маршрути необхідної кількості транспортних засобів, ефективно планувати роботу громадського транспорту. І, нарешті почати установку електронних табло на зупинках для зручності городян.

Однак, для всіх описаних нововведень необхідні кошти, які міська влада навряд чи готова виділити з відносно невеликого місцевого бюджету. Тому учасники Робочої групи прийняли рішення все зміни робити за рахунок інвесторів. Тим більше що останні, побачивши завзяття місцевої влади вирішити це «гордіїв вузол» транспортних проблем, вже стоять на низькому старті, презентувавши в Херсоні, в кінці минулого року, свої напрацювання в сферах електронного квитка та організації роботи громадських перевезень.

Схоже, що епоха транспортних колапсів і маршруточних протестів йде в минуле. А херсонці, в результаті, нарешті побачать стабільно працюючий міський громадський транспорт після 22:00.

P.S. Публікація підготовлена ​​в рамках проекту «Права людини і місцева демократія» за фінансової підтримки Національного Фонду підтримки демократії (NED). Проект реалізується Благодійною організацією «Фонд милосердя та здоров’я».

Погляди, відображені в цьому матеріалі, належать його авторам і можуть не співпадати з думкою Національного Фонду підтримки демократії.

P.P.S. Безкоштовну юридичну консультацію можна отримати в Громадській приймальні Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» за адресою: м Херсон, вул. Б. Мозолевського (колишня Фрунзе), 2, оф. 19. Особистий прийом: вівторок з 10.00 до 15.00. Тел. (0552) 49 60 03, (066) 790 90 21.

Автор Дмитро Багненко, “Вгору”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *