Розробка комплексної схеми руху громадського транспорту
Мета
Комплексна схема руху громадського транспорту відкриває можливості для раціоналізації мережі міських маршрутів громадського транспорту, мережі зупинок громадського транспорту, підвищення ефективності використання рухомого складу, якості транспортного обслуговування мешканців міста.
Комплексна схема руху громадського транспорту розробляється на основі комп’ютерної моделі (програмний продукт VISUM), яка здійснює кількісну оцінку рішень щодо змін в системі громадського транспорту міста.
Кроки
1. Січень – Лютий 2019
Визначення кола експертних організацій, які займаються розробкою комплексних схем руху громадського транспорту, мультимодальних моделей, плану сталої мобільності міст (докладніше – див нижче).
2. Січень – Квітень 2019
Вивчення питання щодо різних методик проведення обстеження пасажиропотоків в міському транспорті та визначення кола експертних організацій, які займаються цими питаннями:
- Проведення вибіркового обстеження пасажиропотоків на громадському транспорт міста шляхом заповнення відповідних форм.
- Проведення обстеження пасажиропотоків на громадському транспорт міста з допомогою даних мобільних операторів.
- Проведення обстеження пасажиропотоку шляхом встановлення спеціального обладнання для фіксації кількості перевезених пасажирів
3. Січень – Липень 2019
Спілкування із представникам органів місцевого самоврядування міст, які розробляли (чи на етапі розробки) комплексних схем руху, мультимодальних моделей, планів сталої мобільності. Окрема увага приділятиметься відбору методики обрахування пасажиропотоку (сильні та слабкі сторони кожної).
Залучення до процесу вивчення цього питання широкого кола зацікавлених осіб.
4. Липень – Вересень 2019
Визначення експертних організацій, які будуть залучені до розробки комплексної схеми руху громадського транспорту.
5. Вересень – Листопад 2019
- Аналіз сучасного стану транспортного обслуговування населення міста Херсон громадським пасажирським транспортом.
- Аналіз доступності громадського транспорту та дублювання маршрутів громадського транспорту.
- Визначення раціональної місткості та кількості транспортних засобів для роботи на маршрутах.
- Формування пропозицій щодо раціоналізації мережі зупинок громадського транспорту за рахунок визначення доцільності їх включення або виключення з існуючого переліку (реєстру) зупинок.
- Розробка рекомендацій щодо раціонального варіанту мережі міських маршрутів громадського транспорту з урахуванням принципів підвищення ефективності використання рухомого складу, якості транспортного обслуговування мешканців міста.
- Розробка рекомендацій щодо перспективного варіанту мережі міських маршрутів громадського транспорту з урахуванням планів розвитку міста та закупівлі нових одиниць рухомого складу громадського транспорту.
- Розробка комп’ютерної моделі маршрутної мережі громадського транспорту міста в програмному продукті VISUM (можливості для кількісної оцінки рішень щодо змін в системі громадського транспорту міста).
6. Листопад 2019 – Січень 2020
- Обговорення та запровадження нової моделі маршрутної мережі громадського транспорту міста: кількість протяжність маршрутів, рекомендації щодо кількості, ємності та графіку руху громадського транспорту (загальний режим руху).
- Оголошення конкурсу на нові маршрути.
7. Листопад – Січень 2020
Внесення відповідних змін в міську програму розвитку транспортної інфраструктури (затвердження сесією міської ради).
Стратегічний документ, в якому будуть акумульовані всі нові підходи (по напрямках із визначення строків реалізації та колі відповідних осіб).
Додаткова інформація щодо мультимодальних моделей та плану сталої мобільності
Мультимодальні моделі
Використовується для управління транспортною системою та прийняття оптимальних рішень в галузі транспортної інфраструктури та розвитку міста в цілому.
Модель обраховується на обчислювальних програмних комплексах, які на основі функціонально-просторових характеристик міста в сукупності з усіма наявними даними про транспортний попит і пропозицію розраховують розподіл транспортних і пасажирських потоків.
Транспортна модель складається із пропозиції та попиту.
Транспортна модель пропозиції включає в себе модель пропозиції індивідуального (перехресть (вузлів) і перегонів (ділянок доріг між перехрестями) та громадського транспорту (з зупиночних пунктів, маршрутів руху та розкладу (інтервалів) руху).
Транспортна модель попиту, в рамках якої місто розподіляється на транспортні райони (містить інформацію населення: працездатне, студентів, учнів, робочі місця, навчальні заклади, тощо). А також визначається транспортна рухомість хто, коли по яких маршрутах, з якою ціллю та періодичністю здійснює переміщення та на якому транспорті) та «ланцюжки пересувань» мешканців.
Орієнтовна вартість: до 2 млн грн.
План сталої мобільності
План сталої мобільності – стратегія, яка створює комплексну систему, яка відповідає потребам у мобільності людей та бізнесу в місті (передмісті) задля досягнення кращої якості життя. Серед головних пріоритетів – збільшення частки сталих видів транспорту, а також зміна парадигми пріоритетності транспорту, де на першому місці – пішохід, потім – велосипедист, далі – громадський транспорт, і вже в кінці – приватні автомобілі та припаркований транспорт.
Головні принципи:
- Заохоченні до пішохідного та велосипедного руху (стандарти якості планування тротуарів, велодоріжок, пішохідних зон, зелених хвиль для велосипедистів);
- Орієнтація на громадський транспорт (стимулювання поїздок на роботу на велосипеді чи громадським транспортом, створення міської вело мережі);
- Нова політика у галузі паркування (дотримання правил, скорочення тривалості, маркування місць, тощо);
- Оптимізація міської мережі та її використання (вдосконалення перехресть, критичних для пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту, підвищення зв’язності транспортного сполучення між районами, зручні пересадочні вузли, надання інформації про дорожню обстановку, тощо).
Орієнтовна вартість: до 5 млн грн.