Новий екологічний транспорт

Оновлення екологічного громадського транспорту: закупівля 50 нових тролейбусів за кредитні кошти від Європейського банку реконструкції та розвитку, оновлення контактної мережі за грантові (безповоротні, безпроцентні кошти).

Мета

Покращення інфраструктури громадського транспорту міста Херсона.

Кроки

1. Грудень 2018 – січень 2019

Підписання Угоди про підготовку кредитного фінансування між Європейським банком реконструкції та розвитку, Херсонською міською радою та комунальний підприємством «Херсонелектротранс», затвердження угоди на сесії Херсонської міської ради.

Той факт, що місто виступає гарантом для Підприємства, забезпечує відсутність будь-яких додаткових витрат за надання гарантій. В Україні існують прецеденти, коли гарантом виконання кредитних зобов’язань виступає Міністерство фінансів України за що бере певну плату у вигляді відсотків за користування гарантією. Процентна ставка за такі гарантії від Мінфіну може становити від 0,1% до 2%.


(Приклад – кредит Світового Банку для Місьководоканалу міста Миколаєва).

2. Лютий 2019

Визначення консультантів для підготовки Проекту покращення інфраструктури громадського транспорту міста Херсона. Проводить ЄБРР.

3. 27 лютого 2019

Приїзд представників ЄБРР та відібраних експертів-консультантів в Херсон.

4. Березень – Липень 2019

Підготовка конкурсної заявки на отримання грантового фінансування у розмірі 2 млн євро на оновлення контактної мережі в рамках реалізації Проекту.

  1. Узагальнення пропозицій щодо напрямів розширення контактної мережі по різних районах міста від:
  • Громадян (перелік пропозицій із ПІП авторів);
  • Профільних структурних підрозділів, КП, тощо;
  • Тощо.
  1. Розгляд пропозицій.
  2. Підготовка стратегії оновлення контактної мережі (виокремлення першочергових завдань).
  3. Підготовка заявки на отримання грантових коштів.

5. Березень – Серпень 2019

Розробка Проекту покращення інфраструктури громадського транспорту міста Херсона.

Здійснюють відібрані ЄБРР консультанти.

Оплата розробку проекту – 30 тис.євро (1 млн грн). В результаті проведення переговорів представниками ініціативної групи із Банком була досягнута домовленість про те, що на оплату послуг консультанту кошти не будуть виділятися з міського бюджету, а Банк на це залучить грантові кошті (в результаті міський бьджет має економію близько 1 млн грн).

6. Вересень 2019

Погодження Проекту: кредитний комітет ЄБРР, виконавчий комітет міської ради, сесія міської ради.

Далі – підписання Кредитного договору. Після чого Підприємство сплачує Разовий комісійний збір.

Після погодження проекту (остаточне визначення відсотків на рів) буде підготовлена та оприлюднена інформація (інфографіка) щодо усіх витрат на реалізацію проекту (всього до повернення, відсотки за весь час коригування кредитом, графіки виплат, тощо).

7. Вересень – Листопад 2019

Погодження Проекту в Антимонопольному комітеті України та Міністерства Фінансів України

8. Вересень – Листопад 2019

Підготовка тендерних умов для закупівлі усіх позицій, передбачених в Проекті (підготовка тендерної документації).

9. Серпень – Жовтень 2019

Проведення переговорів із потенційними постачальниками. Окрема увага – можливість резервування товарних запасів щоб мінімізувати вартість резервування кредитних коштів

10. Листопад – Грудень 2019

Проведення тендерної процедури щодо закупівлі 50 тролейбусів

Тендерні процедури – 30 днів, поставка тролейбусів за умови досягнення попередніх домовленостей – 60 днів

Умови надання кредиту. Витрати щодо реалізації проекту

Розмір кредиту – 10 млн. євро;

Строк кредиту – до 12 років

Відтермінування оплати тіла кредиту – 2 роки (відсоток виплачуються протягом всього терміну кредитування)

Відсоткова ставка – 5-7%

Відповідно до практичного досвіду відсоткова ставка за подібними кредитами становить близько 6%. На розмір ставки впливає кредитний рейтинг міста, ринкової кон’юнктури та ризиків за Проектом. Позитивним фактором цього процесу є повернення на ринок України Експортно-Імпортного банку США.

Остаточні умови надання кредиту Банком будуть проводитися після відповідної оцінки, в рамках Проекту покращення інфраструктури громадського транспорту міста Херсона (здійснюють відібрані ЄБРР консультанти).

Комісія за резервування – 0,6% річних

Нараховується на неосвоєну частину кредиту відповідно до фактичної кількості днів резервування. Починає нараховуватися з дати набрання чинності Кредитного договору. Щоб зменшити суму комісії відповідні виконавчі органи міської ради заздалегідь готуються до проведення відповідних тендерних процедур.

Разовий комісійний збір – 1,2% від суми кредиту (близько 120 тис. євро).

Сплачується в рамках Кредитної угоди. Також в комісійний збір входить плата за оцінку проекту (30 тис.євро) Фактично буде необхідно сплатити 90 тис.євро. Починає нараховуватися з дати набрання чинності Кредитного договору;

Комісія за оцінку Проекту – 30 тис євро

Ця сума враховується в Разовому комісійному зборі зазначеному вище, але сплачується протягом 30 днів від дати остаточного затвердження проекту кредитним комітетом Банку). Комісія за оцінку відшкодовується Банком у випадку, якщо Банк припиняє роботи над Проектом або якщо Рада директорів Банку не затвердить фінансування;

Поточні витрати Банку

Відшкодування витрат на сторонніх юридичних радників, пов’язані з підготовкою надання Банком фінансування Підприємству (підготовка, аналіз, розгляд фінансових договорів, тощо). Поточні витрати становлять до 40 тис.євро. Щоб зменшити суму відшкодування витрат необхідно максимально оперативно надавати необхідну інформацію, ухвалювати відповідні рішення та готувати документи.