Газета “Вгору” вирішила детально розібратися, скільки ще етапів потрібно пройти нашому місту до покупки нових тролейбусів.
Сьогодні вранці, 18 січня 2019 року, депутати міської ради більшістю голосів підтвердили розпочатий раніше курс на придбання нового електротранспорту для міста.
Спеціально для цього була скликана позачергова сесія міськради. На ній 32-ма голосами було вирішено затвердити Угоду про підготовку кредитного фінансування від 27 грудня 2018 року, укладену між міською радою Херсона, комунальним підприємством «Херсонелектротранс» та Європейським банком реконструкції та розвитку. І якщо підписання угоди в кінці минулого року було першою сходинкою на шляху до оновлення парку міського електротранспорту, то його затвердження дозволило Херсону піднятися вже на другий етап.
Третім кроком буде конкурсний відбір консультантів для підготовки Проекту покращення інфраструктури громадського транспорту в Херсоні. Це станеться в січні-лютому 2019 року, тобто вже найближчим часом. Проводити відбір буде ЄБРР. За словами експерта з питань регіонального розвитку проекту Представництва ЄС в Україні “Team Europe” Артура Мадатяна, банк оголошує конкурс по відбору відповідної компанії, яка в подальшому допоможе місту вибрати найбільш оптимальний варіант реалізації проекту:
«Фактично, завдання консультантів – це аналіз фінансового стану підприємства (КП «Херсонелектротранс»), оцінка ризиків, можливостей та інших аспектів написання та реалізації проекту».
Розробка проекту – це вже наступний, четвертий етап. Його, в терміни з лютого по квітень 2019 року, будуть розробляти відібрані банком консультанти. Хоча, в угоді крім покупки електротранспорту були вказані також модернізація контактної мережі і тягових підстанцій, за словами першого заступника мера Ігоря Козакова все кредитні гроші підуть на придбання нових тролейбусів.
П’ять: після розробки проект відправиться на узгодження з кредитним комітетом ЄБРР, а потім на узгодження з виконавчим комітетом міськради і самою Херсонською міською радою. Узгодження буде тривати протягом травня 2019 року.
Шостою стадією стане узгодження проекту в Антимонопольному комітеті України та в Міністерстві фінансів України. Цей процес може затягнутися: до 105 днів після травневих погоджень, тобто, в гіршому випадку – до початку осені.
Паралельно всій роботі, описаної вище, місцева влада спільно з банком і залученими консультантами будуть готувати тендерні умови для закупівлі тролейбусів. Також будуть готуватися конкурсні заявки для залучення додаткових грантових грошей в рамках проекту, за рахунок яких і планують оновлювати контактну мережу і покращувати роботу депо. Їх сума може скласти до двох мільйонів євро і, що найважливіше, ці гроші, на відміну від кредиту, Херсону не потрібно буде повертати. Ця робота почнеться вже в січні 2019 року, щоб після проходження всіх попередніх етапів не втрачати дорогоцінний час, а відразу приступити до наступного, останнього …
… сьомого і самого очікуваного етапу – реалізації проекту, тобто закупівлі та постачання тролейбусів до Херсона.
Схоже, вже до кінця цього року в Херсоні кардинально зміниться розклад сил на «транспортній мапі» міста. Комунальний транспорт зможе стати реальною альтернативою приватним перевізникам. А якщо додати до цього впровадження єдиної транспортної системи та електронного квитка, то стає очевидним, що іржаві маршрутки, потік неврахованої готівки та гримаючий шансон неминуче відходять у минуле.
І сьогоднішня сесія – вже далеко не перший дзвінок.