Херсон на порозі «розумного транспорту» та електронного квитка

Міська влада нарешті серйозно взялася за комплексні зміни в системі роботи херсонського пасажирського транспорту.

Крім 50 нових тролейбусів, обговорення покупки яких вчора сколихнуло городян, виконком планує впроваджувати єдину інтегровану інтелектуальну транспортну систему. В рамках її роботи в Херсоні почнуть підключення систем автоматичного обліку проїзду і диспетчерського управління громадським транспортом. Це питання обговорювали на спеціально створеній робочій групі, до якої увійшли представники міської влади, перевізників та громадських активістів (останні вже кілька років домагаються змін в сфері пасажирських перевезень у Херсоні).

За словами секретаря робочої групи, голови громадської організації «Імпульс Херсонщини» і доцента кафедри економіки ХНТУ, Дмитра Карлюки, інтелектуальна транспортна система дозволить отримувати всі необхідні дані для поліпшення транспортної сфери Херсона. Це і щохвилинний контроль графіків роботи від перевізників, і облік перевезених пасажирів (у тому числі, кількість пільговиків і «платних»), і підвищення безпеки проїзду. Отримання такого масиву інформації також дозволить змінити, нарешті, застарілу транспортну мережу, яка протягом останніх двадцяти років багато разів трансформувалася в залежності від «забаганок» того чи іншого перевізника.

У свою чергу, для херсонців інтелектуальна транспортна система означає впровадження нарешті автоматичної системи обліку оплати проїзду (АСООП), куди входить, в тому числі, й електронний квиток. Крім контролю пасажиропотоку буквально до однієї людини та використання диференційованих тарифів, це нововведення допоможе нарешті розвантажити водіїв транспортних засобів і дасть їм зосередитися на своїй прямій роботі – розвезенні городян.

Не залишилися осторонь і дачники, які кожен сезон на катерах відправляються на свої ділянки навколо Дніпра. За словами глави Робочої групи та першого заступника мера Ігоря Козакова,

“Перед нами, чи не єдиним містом в Україні, постав такий виклик – порахувати кількість дачників. На тому березі знаходиться близько 35 тисяч домоволодінь, а в минулому році ми витратили на роботу теплоходів близько 7,7 млн гривень. Нам необхідно конкретизувати кількість осіб, які користуються послугами катерів “.

Також члени Робочої групи обговорили систему диспетчеризації і моніторингу транспорту. Постійний контроль за графіками роботи перевізників дозволить нарешті Управлінню транспорту пред’являти претензії за невипуск на маршрути необхідної кількості транспортних засобі та ефективно планувати роботу громадського транспорту. І, нарешті, почати установку електронних табло на зупинках для зручності городян.

Однак, для всіх описаних нововведень необхідні кошти, які міська влада навряд чи готова виділити з відносно невеликого місцевого бюджету. Тому учасники Робочої групи прийняли рішення всі зміни робити за рахунок інвесторів. Тим більше що останні, побачивши завзяття місцевої влади вирішити цей «гордіїв вузол» транспортних проблем, вже стоять на низькому старті, презентувавши в Херсоні, в кінці минулого року, свої напрацювання в сферах електронного квитка та організації роботи громадських перевезень.

Схоже, епоха транспортних колапсів та маршруточних протестів йде в минуле. А херсонці, в результаті, нарешті побачать стабільно працюючий міський громадський транспорт після 22:00.

Автор Дмитро Багненко, “Вгору”