Херсон отримав погодження від Міністерства фінансів України на подальшу реалізацію інвестиційного проєкту щодо оновлення громадського електротранспорту.
Нагадаємо, з листопада 2018 року в Херсоні розпочалася співпраця міської влади і Європейського банку реконструкції та розвитку щодо отримання кредиту в розмірі 10 мільйонів євро на придбання 50 нових тролейбусів.
Також у рамках інвестиційного проєкту місто отримає 1,5 мільйони безповоротного гранту на модернізацію тролейбусної інфраструктури (реконструкція тягових підстанцій, заміна контактної мережі, продовження чинних маршрутів тощо).
За попередніми підрахунками, якщо взяти до уваги всі безповоротні кошти, отримані містом у рамках цього кредиту (робота аудиторів, ґрант на розвиток тролейбусної інфраструктури, розробка плану сталої мобільності тощо), в результаті кожному херсонцю доведеться виплачувати близько 28 копійок на місяць.
Крім того, в рамках проєкту місто отримає:
- Ґрант 250 000 євро на оплату роботи консультанта з реалізації проекту;
- Ґрант 150 000 євро на розробку плану сталої мобільності.
План сталої мобільності – стратегія, яка створює комплексну систему, яка відповідає потребам у мобільності людей та бізнесу в місті (передмісті). Головні принципи:
- Заохоченні до пішохідного та велосипедного руху (стандарти якості планування тротуарів, велодоріжок, пішохідних зон, зелених хвиль для велосипедистів);
- Орієнтація на громадський транспорт (стимулювання поїздок на роботу на велосипеді чи громадським транспортом, створення міської вело мережі);
- Нова політика у галузі паркування (дотримання правил, скорочення тривалості, маркування місць, тощо);
- Оптимізація міської мережі та її використання (вдосконалення перехресть, критичних для пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту, підвищення зв’язності транспортного сполучення між районами, зручні пересадочні вузли, надання інформації про дорожню обстановку, тощо).
Розроблятиме план сталої мобільності міжнародна компанія із так званого «короткого списку» банку. Вона буде визначена до 10 червня.
«Короткий список» означає, що ці фірми вже добре зарекомендували себе у розробці подібних проєктів (в тому числі в Україні), тож вони мають першочергове право на участь у тендері.
Тендер проводиться за правилами ЄБРР, які виключають можливі корупційні ризики. Серед шести компаній документи на участь у тендері подали чотири — із Великої Британії, Франції, Німеччини та Греції.
Нова транспортна мережа для Херсона буде базуватися на часових та просторових даних пересування містян, з урахуванням нових 50 тролейбусів (в усіх договорах з перевізниками вказано, що наявні маршрути діють до затвердження нової маршрутної мережі, яку плануємо затвердити на початку 2021 року).
Джерело: Сайт херсонської міськради