Активісти разом з міським Управлінням транспорту створили онлайн-таблицю, яка відображає кількість транспортних засобів на вулицях.
Волонтер проекту «Херсон. Транспорт 2.0. Перезавантаження» Ярослав Концевий вже декілька років разом з однодумцями намагається досягти якості та публічності в царині громадського транспорту Херсона. Один з останніх результатів його діяльності — зведена онлайн-таблиця, на якій можна визначити кількість автобусів та тролейбусів на маршрутах. За даними, що надає Управління транспорту, можна дізнатися, на скільки відрізняється фактична та запланована кількість автобусів, що вийшли та мали вийти на лінії. Одразу впадає в око хронічна нестача транспорту на певних «збиткових» маршрутах та перевиконання плану на тих напрямках, що приносять гроші. Наприклад, на 3-му маршруті, що поєднує передмістя Комишани з Херсоном, постійно не вистачає 23 (!) автобуси, в той час на маршрути 14 або 17 майже щодня виїжджає більше транспорту, ніж заплановано. За словами Ярослава Концевого, за цих ситуацій можна було переставляти автобуси з одного маршруту на інший. Але завжди є «але»:
— І трійку і чотирнадцятий обслуговує міське комунальне підприємство «Херсонкомунтранссервіс», — підкреслює Ярослав. — Тож вони могли б змінювати кількість автобусів на різних напрямках у залежності від інтенсивності пасажиропотоку. Але всім відомо, що це КП займається перепродажем «путівок» на маршрути приватним перевізникам. А останні, звісно, не зацікавлені у виїзді на збиткові напрямки.
У той же час, як пояснює очільниця Управління транспорту Марина Віркун, конкретно з цими двома маршрутами ситуація скоро вирішиться:
— Переглядаємо розклад трійки, схему маршруту, щоб внести відповідні зміни, — розповідає Марина Віркун. — Щодо чотирнадцятого, то там мають бути автобуси більшого розміру, які перевізник-«суборендар» шукає де придбати. Плануємо закупати автобуси безпосередньо на КП «ХКТС», тож буде простіше обслуговувати певні напрямки.
Також, як сстверджує Ярослав Концевий, за допомогою онлайн-таблиці можна наочно оцінити відповідальність кожного з перевізників:
— Наразі у людей немає розуміння, що це різні перевізники, — пояснює Ярослав. — Ця статистика буде накопичуватися, щоб можна було провести паралелі і побачити, в які дні виходять більше або менше автобусів. Кампанію зі змін у громадського транспорту ми намагаємося проводити максимально відкрито, тож херсонці тепер мають зручну інформацію щодо кількості транспорту. Тож можуть спитати в керівників міста, чому виїхало менше автобусів, писати скарги.
Втілив ідею та підтримує її Ярослав власним коштом. Головна ідея — надати містянам ще один інструмент для контролю громадського транспорту. Також він би хотів, щоб його систему запозичили й інші міста, бо вона зручна не тільки для людей, але й для диспетчерських. Для зручності користування він також запрошує містян приєднатися до чат-ботів «Транспорт Херсона — чат» у Телеграмі або Вайбері, щоб отримати свіжу інформацію про кількість автобусів одразу на обраний месенджер.
Автор: Дмитро Багненко, Вгору