Ця умова прописана в проекті рішення, за яке завтра, 17 жовтня, можуть проголосувати члени міськвиконкому.
Крім цієї дивної вимоги, у третій, «оновленій» версії проекту, є ще кілька не менш одіозних змін, які очевидно дають зрозуміти відірваність міської влади від реальних вимог херсонців до якості послуг громадського транспорту.
Причому третя версія проекту оприлюднена мало не в останні хвилини перед засіданням чиновників. Схоже, що це зроблено навмисно, щоб херсонці не встигли обуритися.
Уважно стежте за руками
Отже, в свіжому проекті рішення жителям Херсона пропонують платити з 4:30 до 20:00 шість гривень за одну поїздку, а з 20:00 до 23:00 – вісім. Немов маршрутки після восьми годин вечора – це непередбачувана випадковість, яка стала нормою, а очевидну маніпуляцію приватних перевізників «ми не їздимо після восьми тому, що немає людей» можна сприймати всерйоз. Хоча чомусь у всіх великих містах України (крім Херсона) міська влада змушує перевізників їздити за чітко встановленим графіком як мінімум, до 23.00, дотримуючись щохвилинний інтервал руху, щоб мешканці знали, коли автобус приїде на зупинку, щоб чекати його не більше двох хвилин. І тільки у нас, зустріти маршрутку після восьмої вечора, – доля щасливчиків.
Також міська влада провернула цікавий фокус з обов’язковим встановленням GPS-трекерів на все маршрутки, які їздять по місту, з наданням даних Управлінню транспорту. Зазвичай це робиться для того, щоб городяни могли знати, де знаходиться потрібний автобус, а Управління змогло проконтролювати кількість транспортних засобів на маршруті та графік їх руху. У попередніх двох проектах фігурувало вимога надати дані від перевізників Управлінню для контролю, а хто цього не зробить – буде їздити за старою ціною. У новому ж варіанті рішення: «підпріємствам-Перевізникам до 01.02.2019 обладнати транспортні засоби, які залучени до обслуговування міськіх автобусних маршрутів загального користування GPS-трекерами та надати онлайн-доступ до даних з установлених GPS-трекерів». (Що цікаво в наведеній вище цитаті буквально опущений дієслово. Тому не ясно, виконком вимагає, просить, благає або натякає перевізникам встановити GPS-трекери). Тобто, у власників транспортного бізнесу є ще три місяці на установку і надання даних Управлінню транспорту. Правда, якщо вони це не зроблять, то до ніякої відповідальності притягнуті не будуть, тому що в проекті рішення ніяких штрафних санкцій за невиконання не прописано.
При цьому, за словами активіста і члена двох робочих груп з питань транспорту Ярослава Концевого, все маршрутки вже давно обладнані GPS-трекерами, але перевізники не зацікавлені були відкривати дані. А тепер ця вимога стала предметом торгу.
Крім того, в новому проекті «забули» один день для пільгового проїзду школярів. Якщо в попередньому рішенні міська влада рекомендувала перевізникам встановити тариф на проїзд для дітей від шести до чотирнадцяти років в половину вартості (3 грн) з понеділка по суботу, то в останньої версії – тільки по п’ятницю.
Проект передостаннього дня
Яскравим штрихом транспортної плутанини, яка закрутилася з новою силою після громадських слухань другого жовтня, стала дата завантаження «оновленої» версії проекту – 10 жовтня. Тобто, перед трьома вихідними (13-15 жовтня) і фактично в день перед голосуванням (17 жовтня) по резонансному рішенню. Що явно змахує на методи роботи ринкових наперсточників, але ніяк не на шанованих людей та керівників міста, що думають про Херсон і херсонців .
Останніми недвозначними вимогами, які супроводжують підвищення проїзду, міська влада в черговий пробує на міцність терпіння городян. І продовжує годувати херсонців «сніданками» про поліпшення якості громадського транспорту. Але, з однією обов’язковою умовою, – відразу після підвищення вартості проїзду.