Херсонці скаржаться на непередбачуваність громадського транспорту, відсутність вечірніх маршрутів, нестачу зупинок, недостатню кількість світлофорів – розробка Плану Сталої Мобільності набирає обертів

26 серпня 2021 року представники французької компанії «Egis» презентували результати опитування мешканців Херсона в міській раді щодо їхньої транспортної поведінки, огляд проблематики розвитку транспорту Херсона, а також провели перші громадські обговорення Плану сталої міської мобільності Херсона з низки запланованих.

За словами експерта проєкту Ігоря Могили під час презентації результатів опитування, протягом червня 2021 року проводилось опитування мешканців Херсонської міської територіальної громади старших 15 років. В анкеті респонденти мали відповісти на 60 питань. Також думки щодо стану транспортної інфраструктури в громаді збирали під час засідань фокус-груп.

Отже, результати показали, що 45% мешканців користуються громадським транспортом. Найпопулярнішим способом дістатись до роботи виявився тролейбус.

Уранішній час пік припадає з 6 до 8 ранку. А от ввечері жителі громади починають добиратись додому з 15 години і аж до 22. Середня тривалість поїздки склала 20 хвилин.

– В анкеті ми поставили питання «за яких умов люди будуть частіше користуватись громадським транспортом?». Відповіді майже у всіх були однакові. Люди хочуть, аби транспорт їздив частіше і передбачуваніше. – зазначив експерт.

Передивитись повні матеріали дослідження:

Дослідження транспортної поведінки та мобільності у м. Херсон (кількісна частина)

Дослідження транспортної поведінки та мобільності у м. Херсон (якісна частина)

Ввечері ж пройшли заплановані громадські обговорення в Urban CAD. Захід тривав з 18 до 20 вечора. В обговоренні взяли участь близько 20 херсонців. Представники компанії Egis Ukraina Денис Моляка, Ірина Бондаренко та Ігор Могила презентували учасникам результати проведеного соціологічного дослідження та виразили надію, що на подальшу заплановану низку обговорень завітає ще більше херсонців.

Були представлені цікаві дані щодо водного транспорту. Виявилось, що 30% жителів дізнаються, як переправитись на іншу сторону Дніпра безпосередньо у членів екіпажу, 30% – у знайомих і тільки 10% – із інтернета. Учасники обговорення пропонували у Плані приділити увагу транспортному пересуванню жителів по воді вздовж берегової лінії від Антонівки.

Також учасники запитували експертів Egis Ukraina, чи не будуть занедбані у Плані мобільності автомобілі та чи не погіршиться для них інфраструктура, скаржились на непередбачуваність громадського транспорту, відсутність вечірніх маршрутів та інфраструктури для електросамокатів (навіть у центрі міста), на безпеку пішоходів та недостатню кількість світлофорів, а також на недостатню кількість місць для пішохідних прогулянок та відсутність певних зупинок громадського транспорту у місті.

Наступна зустріч планується 23-24 вересня.

Також можна переглянути відео цього заходу, яке представили активні херсонці, що долучились до обговорення:

Нагадаємо:

Розробка ПСММ Херсону відбувається за рахунок 150 тис. євро грантових коштів, залучених містом в 2020 році. Компанія «Egis» була обрана в результаті проведення конкурсу серед 6 компаній, попередньо відібраних Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР), з Великобританії, Франції, Німеччини, Греції та Ізраїлю.

Отримання цього гранту стало можливим завдяки системній співпраці Херсона з міжнародними партнерами. Наприкінці 2018 року в Херсоні розпочалася співпраця міської влади та ЄБРР щодо отримання кредиту в розмірі 10 млн євро на придбання 50 нових тролейбусів. В рамках проєкту також місто отримає 1, 5 млн євро безповоротного гранту на модернізацію тролейбусної інфраструктури (реконструкція тягових підстанцій, заміна контактної мережі, продовження чинних маршрутів у мікрорайонах Таврійський та Корабел, тощо).

Розробка ПСММ Херсона наразі переходить в активну фазу. У серпні-листопаді 2021 року запланована низка зустрічей Робочої групи та громадськості з розробки ПСММ, до якої запрошують долучатися.